03 oktober 2011

[ ATT FÄRGSÄTTA ]

När vi började att renovera i PARADISET, hade vi en klar bild på färgsättningen. Huset är ju faktiskt litet och nätt, så att grylla till för mycket hade bara förminskat hela intrycket. Jag var ute efter harmoni och samspel. Att allt upplevs som enhetligt.
Ta fram de färger som tilltalar dig. Begränsa dig till max 3 färger. Därifrån kan du ha alla nyanser, från ljust till mörkt. Jag älskar naturens egna färger och valt en skala i den. Har du någon kudde, porslin, möbel eller varför inte några nystan, som du gillar, ta fram dem i ditt färgval. Tänk ETT. Men ändå FLER. Färger finns i alla möjliga nyanser. Ta färgprover med dig hem och känn.




Ifall, nu säger jag det, ifall jag skulle vilja addera FÄRG : typ rosa, turkost, grönt eller lila, så är det så enkelt. Jag har en grund, en bas att utgå ifrån. Harmoni! Omge dig bara med saker som har funktion och som du gillar. Plocka bort och plocka fram.





Mina nystan är många..De här bara några av dem!
Kram
C.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar